Vanliga frågor
Vi tycker att det är krångligt att beställa container online. Det vill vi ändra på. Därför har vi samlat de vanligaste – och ovanligaste – frågorna här, så att du snabbt får koll på vad som gäller. Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss – vi hjälper dig gärna.
Det beror på vilken typ av avfall du valt. Du får bara slänga det material som containerbokningen gäller för – t.ex. brännbart, trä eller blandat avfall. Felsortering debiteras extra.
Nej. Endast det avfall som bokningen gäller för är tillåtet. Blandning kan leda till felsorteringsavgift.
Ja, men inte över kanten. Allt avfall måste ligga inom containerns väggar för att vi ska kunna hämta den.
Om du har en öppen container är det viktigt att inte kasta in avfall som påverkas negativt av fukt. Täckt container skyddar mot väder.
Nej, så länge platsen är korrekt angiven, märkt och tillgänglig enligt våra krav.
Nej. Containern måste stå kvar på platsen där vi ställt den. Flytt kan vara farligt och orsaka skador.
Du debiteras en felsorteringsavgift. Vi sorterar det vi kan, men extra hantering kostar. Kontakta alltid oss i förhand!
- 10 m³: Max 6 ton
- 20 m³: Max 10 ton
Om vikten överskrids debiteras överviktsavgift.
7 dagar ingår i priset. Behöver du längre tid? Kontakta oss för pris på förlängning.
Ja. Du ansvarar själv för att söka tillstånd via kommunen/polisen för uppställning på allmän mark.
Nej. Dessa material kräver särskild hantering och får inte läggas i containern.
Brännbart avfall är sådant som kan energiåtervinnas – t.ex. trä, plast, madrasser. Gips, sten och metall räknas inte dit.
Ja, om tillgängligheten uppfyller våra krav: Minst 3 m bredd, 4,5 m fri höjd och 10 m fri yta framför.
Vi kan inte hämta och du debiteras för bomkörning. Du ansvarar för att platsen är fri.
Ja. Kontakta oss så bokar vi en tidigare upphämtning.
Det transporteras till en av våra anläggningar där vi sorterar, återvinner eller energiåtervinner det som är möjligt.
Ja! Våra fasta priser gäller både privatpersoner och företag.
Läs våra sorteringsguider eller kontakta kundservice innan du börjar fylla.
Ja, om inget annat anges är priset inklusive moms.
Ja, men du måste sortera avfallet enligt bokad fraktion. Kontakta oss om du är osäker på hur.